در یک سیستم انتقال کششی که اجزای اصلی تشکیل دهنده آن لوله و فنر و موتور گیربکس می باشد ,موتور گیربکس انتقال دان مانند قلب تپنده سیستم عمل میکند.موتور گیربکس را در ابتدا یا در انتهای مسیر میتوان نصب کرد؛درابتدا نصب کردن یا در انتها نصب کردن , بستگی به جهت پیچ فنر دارد.فنر های انتقال دان در ماهیت درونی خود یا کشنده(به سمت موتور) هستند یا فشار دهنده(در خلاف جهت موتور).اکثر سازندگان ایرانی فنر های کشنده تولید میکنند ؛با توجه به موارد ذکر شده بهتر است موتور و گیربکس انتقال دان در انتهای مسیر نصب گردد.
در حالت کلی موتور گیربکس های انتقال دان را بر مبنای طول خط انتقال دان به صورت زیر تقسیم بندی میشوند:
تا 15 متر(موتور 1 اسب با گیربکس400دور)
15 تا 25 متر(موتور 1.5 اسب با گیربکس 400 دور)
تا 35 متر (موتور 2اسب با گیربکس 400 دور)
35 تا 50 متر(اگر مسیر مستقیم بوده و پیچ نداشته باشد تا 70 متر نیز جواب میدهد)(موتور 3 اسب با گیربکس 400 دور)